Skip to content

Interviu cu Alexia Ion

December 4, 2009

Pe post de Jurnalist FOND: Iulia – Georgeta Petrache

Pe post de Tânăr Cetăţean Global: Alexia Ion

Pentru început să vedem cine este Alexia pentru a vedea motivele acestui interviu.

Mărturisire FOND:  Alexia a fost unul dintre beneficiarii proiectului nostru şi acum este unul dintre cei mai devotaţi voluntari ai noştrii. Dacă am avea o galerie cu toţi tinerii inteligenţi, plini de energie şi pasiune pentru munca lor, Alexia sigur s-ar număra printre ei.

Dar să o cunoaştem pe Alexia mai bine: este elevă la Liceul Teoretic “Ion Neculce”, din Bucureşti, în clasa a 10-a, profil matemetică-informatică,  are 16 ani şi este pasionată de fotografie , aşa cum ne mărturiseşte cu entuziasm, de mai bine de 2 ani de zile. La finalul interviului vă vom dedica vouă şansa să vedeţi prin ochii ei şi să conştientizaţi că lumea este frumoasă doar atunci când ţi-o faci cu mâna ta frumoasă.

Iulia Petrache : Ce părere ai despre tinerii ca tine din România?

Alexia Ion : Sunt bucuroasă că există tineri ca mine dornici să se implice în diverse activităţi pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie de sprijin din partea unor oameni energici, aşa ca mine.

I.P.: Ce părere ai despre voluntariat? Cum l-ai privit înainte şi cum îl priveşti acum după ce ai făcut parte din proiectul “Fii cetăţean global!”?

A.I.: Înainte de a fi parte din proiectul “Fii cetăţean global” nu aveam o parere tocmai buna despre voluntariat şi despre cei care se implicau în astfel de activităţi. Mi se părea o pierdere de timp, dar după ce am facut şi eu voluntariat la rândul meu, din plăcere, nu din obligaţie, mi-am schimbat radical opinia şi sunt de parere că am căpătat mai multă experienţă şi am aflat multe lucruri la care altfel nu aveam acces.

I.P.: Crezi că de azi înainte numărul persoanelor care se vor implica în voluntariat va creşte sau va rămnâne acelaşi? De ce?

A.I.: Cred cu sinceritate că va scădea, deoarece toţi sunt în căutarea banului şi nimeni nu mai dă atenţie voluntariatului. Dar sunt convinsă că mai sunt şi persoane care şi-au dat seama că aceasta este o modalitate de a-şi mări cunoştiinţele şi de a interacţiona cu oamenii, acest lucru fiind unul benefic. Să sperăm că cei care au realizat beneficiile să fie în număr cât mai mare.

I.P. Ce reacţie au avut colegii tăi de liceu în momentul în care te-ai implicat în proiectul “Fii cetăţean Global!”? Crezi că implicarea ta activă şi productivă le-a schimbat mentalitatea sau orientarea profesională?

A.I.: Colegii mei…., colegii mei, nefiind obişnuiţi cu astfel de activităţi şi proiecte au avut o reactie cam… negativă. În ciuda faptului că am încercat să aducem cât mai multe persoane de partea voluntariatului şi a implicării, nu am avut prea mult succes. Cred, însă că implicarea mea le-a dat uşor de gândit, iar dacă o parte dintre ei nu şi-au schimbat parerea neaparat, si-au mai pus câteva întrebări cu siguranţă. Pot spune, deci, că a avut un anumit impact asupra lor.

I.P.: De ce crezi că în ziua de azi lumea priveşte cu indiferenţă problemele globale?

A.I.: În ziua de azi oamenii privesc cu indiferenţă problemele globale deoarece ei nu au ochi decât pentru problemele lor personale. Trăim într-o societate foarte egoistă, în care fiecare este pentru el. Astfel nu este correct, dar se întâmplă. Trebuie să le oferim şi altor oameni şansa la o viaţă decentă, pentru că şi ei merită, poate chiar mai mult decat noi.

I.P.: Crezi că prin practică tânărul român se poate perfecţiona şi se poate maturiza?

A.I.: Sunt convinsă că doar prin practică tânărul român se poate perfecţiona şi maturiza, deoarece este pus în diferite situaţii, uneori chiar neprevăzute care îi testează capacitatea de adaptare şi are posibilitatea de a-şi îmbunătăţi experienţele profesionale.

I.P.: Ce consideri mai important: educaţia non-formală, cea academica sau îmbinarea celor două? De ce?

A.I.: Sunt de parere că o îmbinare dintre cele două este cea mai utilă, pentru că  educaţia “academică” se învaţă la şcoală şi este folositoare în cariera, iar educaţia non-formală nu se preda în şcoli sau facultăţi, dar are şi ea o deosebită importanţă deoarece este relevantă în viaţa reală, de zi cu zi.

I.P.: Cum crezi că va arăta lumea în 2015? Vor fi îndeplinite Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului?

A.I.: Până în 2015 cred ca vom asista la destul de multe schimbări, pentru că suntem într-o continuă dezvoltare, iar în ceea ce priveşte îndeplinirea MDG-urilor, tot ce pot să fac este să sper că vor fi îndeplinite.

I.P.: Cu ce cuvinte ţi-ai descrie pasiunea? Ce reprezintă imaginea pentru tine?

A.I.: Pentru mine imaginea reprezintă un mod de comunicare, uneori mai important decât viul grai, deoarece o fotografie poate de cele mai multe ori transmite un mesaj care nu poate fi spus nici cu 1000 de cuvinte. Aşa cum unii au pasiune pentru scris, eu am o pasiune pentru fotografiat.

I.P.: Care îţi vor fi următorii paşi din punct de vedere profesional? Vei urma o carira bazată pe pasiune sau pe raţiune?

A.I.: Eu îmi doresc foarte mult să urmez cariera pe care mi-o ghidează pasiunea  şi anume arta fotografică pentru că sunt de părere că în viaţă este foarte important să faci ceea ce îţi doreşti şi îţi place.

I.P.: Ce mesa j ai pentru toţi liceeni/tinerii/neculciştii care în curând vor păşi spre marea învolburată a problemelor maturităţii?

A.I.: Bucuraţi-vă de această perioadă a adolescenţei pentru că mai târziu veţi tânji după ea.

Prin ochii Alexiei:

______________________________________________________________________

Menţionăm pe această cale că Liceul Teoretic “Ion Necule” a fost unul dintre partenerii noştii în proiectul “Fii Cetăţean Global!”. Mulţumim doamnei profesoare Cătălina Simina Olaru pentru contribuţia şi implicarea dumneaei în promovarea proiectului în liceu.

Iulia – Georgeta Petrache

No comments yet

Leave a Reply

