Skip to content

Promovând valorile, ideile şi iniţiativa…

December 1, 2009

În momentul în care echipa a dat curs creării acestui blog mii de semne de întrebare au fost ridicate. Ne-am întrebat ce vom face cu el, care ne este ţinta, ce vrem să spunem, “cine” ne va vorbi etc etc etc.

Astfel, am decis să ne îndreptăm direcţia spre tineri şi spre problemele şi soluţiile lor. Motivaţia noastră a fost dorinţa de a da drept la replică, drept pentru care eu vă scriu în aceste momente. Sunt una dintre vocile ce se vrea auzită…

Ca un “artist” în devenire am dat şi eu la rândul meu peste mii de site-uri care mi-ar putea promova talentul ( YouTube-ul se află printre ele….), am descins la a scrie vreo 3 blog-uri care au ajuns şterse din motive mai mult sau mai putin innovative, dar am rămas de ceva vreme fidelă unui site pe care-l consider unul dintre instrumentele esenţiale oricărei persoane care are ceva de spus.

Am făcut cunoştinţă cu DeviantArt acum 3 ani. Iniţial nu am dat curs plăcerii de a îmi crea un cont şi a posta şi eu la rândul meu creaţile şi gândurile mele literare, însă observând evoluţia operelor artistice, m-am decis să surprind şi eu cu ajutorul imaginii şi cuvântului lumea ce mă înconjoară.

Ajungând membru al echipei de iniţiativă al acestui proiect, m-am gândit să dau curs promovării evenimentului pe site. Dar… nu m-am rezumat doar la acest fapt.  Am încercat să găsesc ( şi spre norocul meu am şi găsit ) artişti care îşi spun cuvântul despre lucruri care ne interesează. Vă amintiţi de MDG-uri?  Voi încerca să vă prezint cum se poate contribui la conştientizarea celor din jur:

Anthony Asael :

Millennium Goal 3: Promote gender equality and empower women

Targets for 2005 and 2015: Eliminate gender disparities in primary and secondary education preferably by 2005, and at all levels by 2015.
Two-thirds of illiterates are women, and the rate of employment among women is two-thirds that of men. The proportion of seats in parliaments held by women is increasing, reaching about one third in Argentina, Mozambique and South Africa.
This picture was taken in Umayyad Mosque in Syria. The site has housed sacred buildings for thousands of years, in each incarnation transformed to accommodate the faith of the time.

MDG 3

Anthony Asael :

Millennium Goal 4: Reduce Child Mortality
Target for 2015: Reduce by two thirds the mortality rate among children under five.
Every year nearly 11 million young children die before their fifth birthday, mainly from preventable illnesses, but that number is down from 15 million in 1980.

I don’t know if this picture deserves anymore comments…. I leave it up to you !

MDG 4

Anthony Asael :

Millennium Goal 5: Improve maternal health
Target for 2015: Reduce by three-quarters the ratio of women dying in childbirth.
Many people consider the day their child was born the happiest day in their life. In the world’s wealthier countries, that is. In poorer countries, the day a child born is all too often the day its mother dies.A woman dies from complications in childbirth every minute – about 529,000 each year (99% of these occur in the developing world.). In Sub-Sahara Africa world, the risk of dying in childbirth is one in 16, but in the “developed world” virtually all countries now have safe motherhood programmes (1 in 4000)…Healthy children need healthy mothers . This is the largest difference between poor and rich countries of any health indicator.

This picture was taken a couple of years ago in the small village of ChiChicastenango in the highlands of Guatemala. As tOO often, tOO young mother is bearing tOO heavy child.

MDG 5

Trebuie să ştim că avem o lume plină de culoare şi că această culoare păleşte zi de zi din cauza ignoranţei şi indifenrenţei noastre. Vrem să lăsăm ca lucrurile să rămână acoperite de petrol? Vrem să avem mereu în minte un porumbel care moare încet în timp ca se adânceşte din ce în ce mai mult în petrol? Vrem să vedem cum murim zi de zi? …

Vrem o lume aşa? :

Polution

Sau aşa? :

Africa

Cum am spus mai sus nu numai  subsemnata doreşte ca vocea ei să fie auzită (http://iuliapetrache.daportfolio.com/) ci şi alţi membri ai echipei şi noi noştri prieteni vor ca vocea să le fie auzită.

Vă recomandăm astfel, site-ul:

Andrei Anghel: http://iamandru.deviantart.com/

Şi cel al lui

Cezar Bratu:  http://cezarbratu.daportfolio.com/

Iulia-Georgeta Petrache

No comments yet

Leave a Reply

