Skip to content

Am fost Cititori dar şi “Citiţi” în Biblioteca Vie!

October 17, 2009

O săptămână plină, o săptămână dedicată luptei antisărăciei.

Ne-am adunat cu toţii la începutul ei într-un cadru calduros, am uitat de ploaia de afară, am băut un ceai cald şi ne-am pierdut printre rândurile de cărţi. Însă de data aceasta cărţile au prins viaţă la propriu, ne-au vorbit, ne-au împărtăşit din experinţele lor şi ne-au lăsat să ne scriem şi noi impresiile, ideile şi concepţiile printre “paginile lor”. E placută experienţa, nu numai ca acesta carte îţi oferă informaţii noi ţie dar poţi să le intrebi direct ce te intereseaza fără a mai fi nevoit să treci prin capitolele pe care probabil le şti. Practic. Economic. Am citit, în felul acesta  atât deţinuţi, cât şi ţigănci feministe, atât voluntari internaţionali cât şi refugiaţi  ce ne-au îmbiat cu gustări tradiţionale din ţările lor. Am călătorit în tot acest timp, nu cu gândul -cum oricine poate face- ci am călătorit stând pe loc, într-o singură seară, din India în Iraq, apoi prin Franta, Austria, China, cunoscând oameni, aflând despre experienţele lor ca voluntari sau refugiaţi într-o ţară străina, despre visele lor sau chiar despre locurile în care ar calatori ca voluntari sau ca turişti.

Împreună cu “femeile refugiate” am vobit despre condiţia umană şi legală a unui refugiat în România, despre prejudecăţiile din seara de Ajun, când într-o casă de refugiaţi muzica nu trebuie dată mai tare pentru că sunt deranjaţi vecinii, în timp ce aceiaşi vecini ascultă “romanţe” la un volum maxim.

Am călătorit alături de voluntarii internaţionali peste mări şi ţări. Am înteles de ce au ales România şi ne-am bucurat enorm când am observat că trăim cu toţii sub un nou Turn Babel, de neclintit de data aceasta. Acest Turn Babel se poate traduce printr-o convieţuire armonică şi plină de iniţiativă pentru transformarea “urâtului”, “inumanului” şi “greşitului” în ceva util şi echitabil din punct de vedere umanitar.

No comments yet

Leave a Reply

