Skip to content

Tinerii din România au făcut un pas mare, cu ATITUDINE!

October 4, 2009

Cetaţeni Globali,

România ia atitudine:  vobeşte, gândeşte, acţionează şi se implică!

Timp de două zile, un grup de tineri au decis să-şi rupă din minivacanţa lor săptămânală şi să înveţe ceva nou.

S-au adunat cu toţii la sediul Agenţiei de Monitorizare a Presei şi au început să pună lumea la cale. Şi-au spus temerile, asteptările, s-au ancorat alături de restul cetăţenilor globali în lume, au învăţat mai mult despre ce înseamnă educaţie pentru dezvoltare şi educaţie non-formală.

Însumând aceste cunoştinte, tinerii noştri cetăţeni globali, au decis că este momentul să Ia atitudine!

Au decis că este momentul să schimbe lumea şi au stabilit mesajul pe care vor să-l transmit şi ţie :

Implică-te! Solidarizează-te! Colaborează! Conştientizează! IA ATITUDINE! Noi am făcut-o! Tu ce mai aştepţi?!

De asemenea, cetăţenii globali au învăţat şi despre ceea ce există în spatele cortinei. Au realizat că ceea ce se vede prin ochii fiecăruia este realizat cu muncă, devotament şi voinţă. Şi, astfel, s-au apucat şi ei să întocmească propriile lor proiecte, s-au implicat şi au format o echipa, au învăţat şi au împărtăşit la rândul lor din experienţa şi cunoştinţele lor.

Au format o ECHIPA care IA ATITUDINE!

Dar cel mai important este că au realizat că o cărămidă peste o cărămidă nu este suficient şi că este nevoie de un impuls şi pentru ceilalţi.

Au decis să “oprească” din mers lumea pe stradă prin acţiunile lor.

Au decis să transmită ceea ce au construit ceilalti.

Şi au transmis o lecţie importantă: nu contează că eşti mic, că eşti lipsit de resurse, dacă vrei sa schimbi ceva în lume, nu e nevoie decât să întinzi mâna şi să o prinzi pe a celui de lângă tine. Dacă eşti motivat şi ai pasiune, totul este uşor. Nu vei muta munţi, dar vei contribui la o cauză în care crezi cu tărie.

Noi am luat atitudine!  Şi am schimbat ceva: o imagine asupra lumii pe o zi cu ploaie!

Tu ce vei face?!

STAND UP!


Astfel, timp de 2 zile am jucat teatru, am creat un flash-mob pe moment, am luat parte la organizarea unei biblioteci vii ad-hoc, am fost cu toţii manageri de proiect, ne-am pus în pielea unui preşedinte, dar şi în pielea unui african, am reuşit să înţelegem mentalităţi diferite şi să percepem mai bine diferenţele şi barierele dintre noi şi ei şi am decis să contribuim la conştientizarea celui de lângă noi.

STAND UP! IA ATITUDINE ÎMPOTRIVA SĂRĂCIEI! NU RĂMÂNE INDIFERENT! LUPTĂ ALĂTURI DE NOI! ALĂTURĂ-TE GRUPULUI DE CETĂŢENI GLOBALI CARE S-A DECIS SĂ FACĂ O DIFERENŢĂ!


9 Comments leave one →
  1. allan permalink
    October 6, 2009 5:56 pm

    pare interesant proiectul pe care il demarati. sper sa sa fiti un bun exemplu si pentru alti tineri. aveti intre voi un tanar valoros. mult succes, vin si eu anul viitor.

    • fiicetateanglobal permalink*
      October 7, 2009 10:41 pm

      Poti participa si anul acesta. Ia legatura cu noi pe adresa de FOND de la Contact, si vei primi sigur un raspuns.
      Ai luat atitudine! Felicitari!

  2. viorel permalink
    October 10, 2009 8:10 pm

    O echipa de circari dupa parerea mea! Nu cred ca vom schimba lumea sa fie mai bogata daca ne comportam ca ei. In plus nu am inteles mai nimic de pe site-ul acesta. Este foarte multa vrajeala si nu ceva concret. Romania are nevoie de oameni care sa spuna concret ce vor!

    • Iulia permalink
      October 12, 2009 5:12 pm

      Viorel, eu cred ca te grabesti cand judeci aceasta actiune.
      Cred ca esti la varsta in care trebuie sa realizezi diferenta intre o campanie de constientizare si una bazata pe strangere de fonduri pentru ajutorarea anumitor persoane.
      Stand up and take action, asa cum poti sa afli si de pe site-ul international al campaniei, doreste sa aduca la urechile oamenilor faptul ca la nivel inalt s-au promis schimbari globale pana in 2015, dar pana la urma lucrurile merg taras-grapis.
      Ce fac cei din Romania in acest sens? Iti aduc tie la ureche aceste fapte, incearca sa iti explice ca este nevoie si de tine pentru ca altul sa primeasca ceea ce ii este omeneste necesar.
      Strigatul acestor tineri trebuie sa fie auzit pentru ca persoane ca tine, sceptice, si care “rasfoiesc” un site, plini de prejudecati, poate chiar indocrinati de o gandire mediocra, si fara a cerceta, practic, in amanunt, sa contribuie si ei cu ceva, si acel ceva se afla in centrul campaniei, dupa cum vei vedea….
      Da, campania este la inceput, urmeaza, dupa cum ai putea sa observi pe o pagina distincta a acestui site, o serie de evenimente la care tu esti invitat sa participi.
      Vrei ceva concret si palpabil?
      Te-as ruga sa citesti urmatoarele: “Last year, more than 116 million Stood Up and Took Action to end poverty in support of the Millennium Development Goals. This year, join the growing movement.” – informatie preluata de pe site-ul http://standagainstpoverty.org/ pe care-l gasesti link-uit pe, ia ghici? : chiar acest site.
      Anul trecut la acest record a contribuit si Romania, iar strangerea de semnaturi se va continua cu siguranta si anul acesta, pentru ca, acesta se afla in centrul campaniei ( vezi mai sus ce iti ziceam!!! ).
      Iti propun sa reflectezi asupra muncii acestor tineri, pentru ca ei, dupa cum ai putut vedea din filmulet au reusit sa invete ceva, ceva ce sunt sigura ca tu habar nu ai, si anume ce inseamna educatie pentru dezvoltare, educatie non-formala, politica de cooperare pentru dezvoltare a Romaniei si a Uniunii Europene… etc etc etc.
      De asemenea, iti propun sa gandesti inainte de a judeca ceva ce cu siguranta nu cunosti!

  3. necesar permalink
    October 12, 2009 6:20 pm

    bai cap patrat Viorel ! e grele – se vede- pentru astia ca tine care nu fac diferenta intre o campanie de strangere de fonduri si una de constientizare in care tot ce se strange sunt semnaturi !!! “vrajeala” asta ( apropos- e un termen manelistic omule, te-ai tradat!) este chiar lucrul concret pe care il pretinzi tu numai ca nu ai capacitatea (esti redus) sa iti dai seama. este evident ( cu referire la ultima ta propozitie ) ca nu e de ajuns sa spui , chiar si concret, ceea ce vrei ci sa faci ceva anume. acesti oameni au facut ceva! A, si ca sa iti demonstrez inca odata ca esti redus iti spun ca ei nu vor sa faca lumea mai bogata ci sa mai scada din diferenta asta dintre saracia extrema si lumea normala. daca nu citesti tot blogul nu face pe circarul sa dai commenturi dupa o simpla vizionare a unui filmulet !

    • viorel permalink
      October 13, 2009 7:02 pm

      cap patrat esti tu ca nu stii sa te semnezi ca sa stiu si eu cu cine vorbesc! Defapt tu nici nu meriti bagat in seama dar iti spun ca sa stii pt cultura ta generala (cea care iti lipseste) ca tu esti nu manelist ci om fara scoala luat pur si simplu de pe strada fara nici o legatura cu limba romana. Nu exista in DEX om redus. Redus este un substantiv care ii se alatura unui cuvant cand vrei sa-l exprimi unitate de lungime. Eu nu am jignit ci doar mi-am spus parerea, dar se vede ca tu esti de speta joasa!

  4. lungu permalink
    October 12, 2009 7:12 pm

    ce-ai ba cu manelele?sunt cele mai superioare cantece!da` ce sa stie un roaker ca tine >:P

  5. necesar permalink
    October 13, 2009 8:00 pm

    domnule Cap Patrat, (am scris cu majuscule acum pt ca vad ca esti o somitate printre prosti). daca totusi vrei sa faci pe pedantul nu mai spune in gura mare ca dupa comentul meu te-ai uitat in Dex- nu mi s-a parut ca am folosit cuvinte sofisticate.
    1. “redus”, domnule Cap Patrat, nu este substantiv asa cum ai gasit tu in DEX-ul tau. este adjectiv
    2. cuvantul “om” este un cuvant polisemantic si poate sa primeasca adjectivul “redus” atunci cand se face o judecata de valoare, atunci cand se refera la capacitatea de intelegere a unei persoane. era o constructie stilistica….dar nu am cu cine, se vede !
    3. asta e ultimul meu post pe aceasta tema. esti irecuperabil. in locul tau mi-ar fi rusine! Auzi, mai si spune ca a cautat in DEX….
    :))

  6. October 21, 2009 11:41 am

    hello,

    thanks for the great quality of your blog, every time i come here, i’m amazed.

    black hattitude.

Leave a Reply

